La nostra història

Cafè i social media > Sobre nosaltres > La nostra història

Cafè i Social Media neix l’any 2013 amb l’objectiu de crear una comunitat d’usuaris i usuàries, col·lectius i pymes per parlar sobre l’ús de les xarxes socials i el màrqueting digital. Aquesta idea va venir motivada per Laia Piera que va proposar a Iris Roch crear un projecte conjunt, després d’estudiar juntes un Màster en Direcció de Xarxes Socials.

La realitat era que el món digital estava ple de tecnicismes que allunyaven a persones que havien de gestionar els perfils i pàgines personals i/o professionals de les diferents plataformes digitals adequadament; seguint un pla, una estratègia i entenent la configuració de privacitat.

Aviat van aparèixer oportunitats per fer xerrades i petits tallers a cafeteries sobre xarxes socials, marca personal, la recerca de feina a la xarxa, etc.

Així que, tot fent un cafè, comentàvem de forma distesa alguns trucs i consells per actuar a les plataformes digitals. D’aquí va néixer el nostre nom, de la combinació i la filosofia de comentar aspectes que poden neguitejar a algunes persones com són les eines cibernètiques, de forma relaxada i distesa, atributs que donem quan parlem d’anar a fer un cafè.

A més a més, també vam fer entrevistes a petits empresaris que tenien perfils oberts a les xarxes per tal que ens expliquessin la seva experiència, com va ser el Restaurant Cap i Cua de Cerdanyola del Vallès.

Cafè i Social Media a l’actualitat…

Les xarxes socials, les plataformes i eines digitals han arribat per quedar-se. Cada cop trobem més usuaris connectats i sovint sentim que aquest nou paradigma ens sobrepassa.

Es parla que més d’un 80% del personal de recursos humans entra al Facebook per veure si la candidatura d’una persona correspon a la reputació de les xarxes socials i sovint es decideix acceptar o descartar per mitjà d’aquest sistema. Per això és tan important saber configurar els perfils personals i gestionar de forma adequada la privacitat per tal de protegir la nostra imatge i reputació digital, sobretot la dels adolescents.

Arran d’una formació a un grup d’Escoltes l’any 2014, va engegar el programa educatiu de Cafè i Social Media, responent a la necessitat de crear espais de debat i reflexió, així com dinàmiques en relació a la gestió de les xarxes socials a la infància i adolescència.

El programa educatiu es dirigeix a la comunitat educativa: mares i pares, avis i àvies, tutors i tutores, mestres, professorat, monitors/es, educadors/es, etc., així com als propis infants i adolescents, sobretot de cicle superior de primària i educació secundària.

L’objectiu és apropar a la comunitat educativa al nou paradigma digital (plataformes i eines) amb una filosofia de crear consciència i responsabilitat dels menors quan fan ús de dispositius mòbils, tablets i ordinadors publicant a la xarxa. També treballem per a la millora de la comunicació escola – família – adolescents.

D’altra banda, fomentem el pensament i opinió crítica dels menors pel que fa a la publicació de contingut a la xarxa.

L’any 2018 Cafè i Social Media s’integra com a nova línia de servei de l’Equip Clínic Cipais

L’aposta va en línia d’estudis publicats per l’Hospital Clínic i Hospital de Bellvitge que constaten que les consultes sobre noves tecnologies a la unitat d’addiccions s’han triplicat en els últims cinc anys i per tant, es tracta d’una demanda creixent a la societat actual. En la majoria dels casos aquesta addicció respon a dues variables: la manca d’acompanyament educatiu en l’ús de pantalles i l’establiment de límits, així com el reflex del patiment psicològic amb dificultats per afrontar una situació adversa en el que hi ha risc d’aïllament.

Aquesta nova línia de servei es complementa amb la possible intervenció psicològica o disseny de protocols escolars envers al possible abús o addicció a plataformes digitals.