Presència i privacitat a les xarxes socials

Ens trobem en un moment en el qual molts ens llencen a les xarxes socials per trobar una oportunitat laboral, però abans d’obrir perfils hem de tenir clar l’objectiu: on volem anar. Aquesta idea sempre la defensem a Cafè i Social Media; saber per què volem tenir Twitter, per què Linkedin o per què Facebook. Després ja tindrem temps de definir el “com”.

El passat dimarts 3 d’abril vam realitzar la nostra primera conferència a duo “Vull un curro! La recerca de feina a les xarxes socials”Vam iniciar la conferència, posant en context el que significa cercar feina a les xarxes socials i què busquem. Ens vam centrar en dos eixos:

 

1. El desenvolupament de la nostra marca personal.

En el que vam parlar de la privacitat, de la rellevància i la professionalitat. I el tema estrella que preocupava a la majoria de participants a la conferència va ser la privacitat.

Quan ens proposem tenir una presència a la xarxa hem de tenir clars certs aspectes, com per exemple: No explicar res que no explicaríem a un veí. Hem viscut un canvi de paradigma; de passar a relacionar-nos a la xarxa amb àlies i mai revelar el nostre nom real, a posar el nostre nom, cognoms, fotografia, etc. 

Com gestionem aquesta presència online?

Primer de tot que hem de ser no només conscients, sinó responsables del que posem a la xarxa. Això significa que s’ha d’anar amb cura, però com sempre diem, no obsessionar-nos amb els aspectes negatius que ens pot causar la nostra presència a la xarxa. Hem de ser coherents amb el que publiquem, mai posar res a la xarxa que ens pugui fer sentir incòmodes ni projectar una imatge de nosaltres mateixos que no desitgem.

El segon matís està molt relacionat amb l’anterior i fa referència a la por i l’excés de “protagonisme” que estem vivint avui dia. Envers aquest aspecte sempre fem una reflexió: si busquem “Laia Piera” o “Iris Roch” a Google ens sortirà molt informació nostra, fins i tot la nostra fotografia.
Sembla que la nostra privacitat estigui desprotegida o que sigui més vulnerable, però som conscients de tota la informació que hem publicat i possiblement sense teclejar el nostre nom, no apareixerem a les cerques.

Què volem dir amb això?

Que una fotografia de la nostra cara no significa que ens vinguin a picar a la porta de casa o que ens saludin pel carrer. Modifiquem aquesta visió i veiem l’oportunitat que ens ofereix la xarxa per posar el màxim d’informació que reflecteix la nostra personalitat i habilitats professionals. Treballem la nostra marca personal i creem una presència online coherent i de qualitat.

2. Les eines que ens faciliten la recerca de feina a les xarxes socials. 

Vam ressaltar la necessitat d’una bona utilització, la creativitat i d’analitzar el nostre sector per anar on estan les ofertes que ens interessen. Un perfil obert a Linkedin no vol dir que ens trobin, igual que escriure un blog sense compartir el contingut mitjançant les xarxes socials no és sinònim que ens llegeixin.

 

I a vosaltres, què us preocupa? Teniu alguna experiència  de recerca de feina a les xarxes socials que vulgueu compartir amb nosaltres?

 

Volem agrair la presència a les participants de la conferència. Seguirem oferint aquests espais de reflexió i debat, a més pròximament organitzarem un curs centrat en la nostra presència digital. Com sempre, podeu escriure’ns un correu per estar al dia de la formació que fem o seguir-nos a la pàgina de Facebook!

Ja sabeu que per qualsevol dubte o petició formativa, aquí estem.